Friday, September 21, 2012

Vama Veche-extincted!!

    Anul acesta am fost din nou in Vama.Statiunea in care se poate bea o bere pe strada chiar daca trece garda pe langa tina,unde se poate sta la un foc de tabara pe plaja,se poate asculta o muzica de calitate......Dragilor,aceste vise incep sa dispara cu o viteza ametitoare din acest loc ce a fost candva mirific si liber de orice FITZE si pretentii.Anul acesta am avut un buget foarte redus si am reusit cu greu sa supravietuiesc in noile conditii.

    Sa incepem discutia cu situatia cazarilor.Deja s-a ajuns la nivelul la care trebuie sa fii cel putin un om de afaceri de succes sau CEO pe la o multinationala ca sa-ti permiti o cazare aproape de plaja.Daca te bate gandul sa stai la o vila de unde sa vezi rasaritul dimineata de la geam ai oferte peste oferte.Pentru 200 lei pe noapte beneficiezi de o camera curata,cu miros proaspat de mucegai de iarna trecuta(daca vrei mucegai nobil trebuie sa platesti mai mult),dotata cu un frigider Fram ansamblat de Mihai Pacepa cand a facut in '30 practica si eventual un televizor de dimensiunea celor Sport de pe vremuri, dar cu telecomanda defecta pentru a te da jos din pat sa-l opresti cand te ia somnul.
Toti se bat in oferte care mai de care.Daca mai ai si ghinionul sa prinzi zile de weekend pregateste-te sa platesti extra.Zilele de weekend sunt deja un lux.

   Mai departe sa trecem la capitolul mancare.Ieftina de te ia capul,la preturi pe care si le permit toti roackerii care vin chiar si cu cortul.Spre exemplu celebrul Papa La Shoni a devenit magazin de genul "Orice produs la 20 de lei",adica pentru o coaja de piept de pui,pulpa sau altceva,hop 20 de leuti.Daca mai pui pe langa si o garnitura,o salata,2 beri si o nevasta , te-ai scuturat de un milion pe o masa....de la care risti sa pleci flamand.
Daca te gandeai sa comanzi ceva de vita.....iti cam trebuia sa faci un credit de nevoi personale.

  Plaja a ramas la fel.In adancime are un strat generos de 20 cm de chistoace de tigari,umbrele de stuf puse de primarie insa umbra costa.In una din zile m-am asezat la umbra unei astfel de umbrele pe rogojina mea.Imediat a venit la mine un indian care mi-a spus ca plaja este inchiriata si daca vreau sa sta trebuie sa iau sezlong,undeva la 25-30 lei pe zi(era din ala destept cu panza , nu din plastic).I-am spus ca nu vreau sezlongul lui dar am tot dreptul sa stau pe plaja din moment ce nu scrie nicaieri ca este plaja privata.Dupa 2 minute primii clienti pe care i-a avut le-a oferit exact umbrela sub care stateam eu numai pentru a ma face sa plec,chiar daca mai erau 10 libere.

  Trecand si peste acest eveniment am ajuns la barurile imediat de langa plaja.Aici nesimtirea a ajuns la cote maxime.Ti se ofera o bere cu 8 lei chiar daca in spatele lui este un minimarket de unde o poti lua cu 3 lei.Daca esti comod,platesti.

 Despre categoria de turisti nu mai avem ce discuta.Noi cei care stim cum era Vama am devenit minoritate.Am avut ocazia sa vad pe plaja pitzi cu tocuri de 12,cocktail-uri,terase cu canapele,baldachine...
In rest,pe strazile din statiune nu gasesti loc sa parchezi un scuter.Masinile erau asezate bara la bara si pe ultimul cot de trotuar sau loc liber care se gasea.

  Dragilor,in primul rand este gresala noastra.Am laudat acest loc pana s-au trezit tot felul de melteni cu ceafa  lata,pitzipoance machiate in exces,baieti cu tricou alb mulat si decapotabila,care cred ca cel mai COOL in momentul de fata este sa mergi in Vama.Din cauza lor am auzit pe la baruri rahaturi de muzica House si alte prostii.
Cat de dobitoaca sa fii sa te plimbi 2 ore prin Vama cu masina doar pentru a te vedea lumea ca ai decapotabila si esti mai aranjata decat un bloc reabilitat pe fata?Am vazut o astfel de specie care mi-e greu sa o numesc femeie.
Sau,un alt caz:dupa ce ai lucrat 20 de ani ca tractorist si scrie pe spatele tau Eforie Nord cu bilet prin sindicat toata viata,iti iei sapca inscriptionata cu Neptun pe care ai cumparat-o cand ai terminat scoala generala,nevasta de 200 kg cu urme de la culesul porumbului peste tot si doi draci de copii pe care ii hranesti cu covrigi pe plaja toata ziua si vii in Vama!Ce dracu cauti aici?????

  Cat de curand persoanele care vor dori sa mearga acolo sa asculte o muzica rock de calitate,sa se distreze fara inhibitii,sa bea pe strada bere,sa doarma pe plaja vor fi opriti la intrarea in vama si vor fi informati ca nu se preteaza pentru aceasta statiune de lux.Da,a ajuns mai de lux decat Mamaia in anumite privinte.

  Dar noi vom merge si in continuare chiar si asa in minoritate si ne vom rani retina cu aceste peisaje atroce.Ce putem face?Nu putem lua vama inapoi.

Am scris acest articol pentru cei care apreciau atmosfera din Vama de acum 6-7 ani.

No comments:

Post a Comment